Velká změna čeká řidiče velkých nákladních aut v Plzni. Během letošního roku má začít platit vyhláška, která na veřejných prostranstvích krajského města zakáže parkování kamionů nad 12 t.
O tomto záměru už na konci minulého roku informoval například server zdopravy.cz a nyní jej potvrdil i náměstek primátora Aleš Tolar. Parkování kamionů podle Tolara vadí zejména obyvatelům sídlišť, které brzké ranní startování kamionů ruší. Mnozí řidiči spící ve vozech navíc znečišťují okolí. V plzeňských sídlíštích, jejichž obyvatelé často jen těžko hledají místo na zaparkování, je situace ještě horší. Kamiony totiž zabírají lidem místa pro parkování aut osobních.
„Ze všech výše uvedených důvodů jsem navrhl zavést v Plzni plošný zákaz parkování kamionů nad 12 t na veřejných prostranstvích. Platit by měl začít cca v polovině letošního roku,“ vysvětluje Aleš Tolar
Náměstek primátora Tolar věří, že tento záměr zveřejňuje s dostatečným předstihem. „Věřím, že ve městě je dostatek volných ploch například v nevyužitých průmyslových areálech a tam mohou vzniknout oficiální odstavné plochy pro kamiony,“ dodává Tolar. Jestli je však půl roku dostatečný čas pro to, aby spediční firmy s majiteli těchto nevyužitých volných ploch dojednali jejich využití k parkování, to se teprve dozvíme.
Město však chce také pomoci s řešením. „Na posledním loňském jednání městské rady jsme již schválili vznik jednoho velkého hlídaného parkoviště pro kamiony i se zázemím pro řidiče na městském pozemku u Domažlické třídy. Děkuji kolegům radním za podporu této myšlenky, kterou naplňujeme dlouhodobou strategii udržitelné „dopravy v klidu“ v našem městě,“ zakončuje Tolar.
Ten o tomto záměru města informuje i na svých sociálních sítích. Soudě podle reakcí na jeho příspěvky, velká část Plzeňanů tuto změnu skutečně uvítá. Rozhodně však ne všichni. V některých komentářích je vedení města obviňováno, že zavádí zákaz v situaci, kdy není vyřešena náhradní infrastruktura. Další komentující pak poukazují na to, že parkování na vyhrazených parkovištích zvýší náklady spedičních firem. Ty se pak logicky promítnou i do cen výrobků.