Martin Šoltys představil auto pro Dakar. Hodlá testovat i útočit na nejvyšší příčky
Tatra Buggyra Evo3, zdroj foto: Buggyra racing
Tatra Buggyra Evo3, zdroj foto: Buggyra racing

Martin Šoltys představil auto pro Dakar. Hodlá testovat i útočit na nejvyšší příčky

28 listopadu, 2023 0 Od Pavel Žižka

I když nás od startu rallye Dakar dělí stále více než měsíc, právě v těchto dnech se prezentují posádky, které mají do pouští Saúdské Arábie namířeno. Obhajovat loňské 6. místo bude i rokycanský rodák Martin Šoltys. A cíle má opět vysoké.

Pro Dakar 2024 má připravenu zcela novou zbraň. Kamion Tatra Buggyra Evo3 je ve spoustě ohledů revoluční a stihl se na dokončit na poslední chvíli. „Stavbu kamionu nám výrazně zpozdily reglementy FIA vydané až v létě. To, že se nám třetí evoluci naší dakarské Tatry podařilo připravit na odjezd na nalodění v Barceloně, považují za malý zázrak. Ještě před dvěma měsíci tu nebylo skoro nic. Pak došlo na intenzivní kompletaci celé té roční práce a roční přípravy,“ uvedl při představení Tatry Buggyra Evo3 před dílnami Buggyra Technology Center v Roudnici nad Labem šéf týmové komunikace Jan Kalivoda.

Novinka je poznat na první pohled. Prozrazuje ji už „čumáková“ kabina. Typický prvek okruhových Buggyr se na terénním speciálu objevuje poprvé. Spousta změn a inovací je však očím ukryta. I proto má být nový model na Dakaru hlavně pořádně otestován. Výsledek je druhořadý. „Jedeme nasbírat co nejvíc zkušeností. Cílem je hlavně dojet do cíle a nabrat každou etapu co nejvíc dat,“ dodal Kalivoda.

To však úplně nekoresponduje s vyjádřením samotného Martina Šoltyse. V něm totiž koluje skutečně závodnická krev: „Bylo by krásné dojet v top 3,“ zasnil se Martin Šoltys při myšlence na sošku beduína na týmové prezentaci. I on sám ale ví, že jde hlavně o otestování jeho nového stroje. Tomu se ostatně usilovně věnuje už i v posledních dnech a týdnech.  „Ať to možná zní neskutečně, tak jsme při testech neměli vůbec žádný problém. Jen jsme řešili detaily. Třeba nám přestalo svítit jedno světlo. Jinak ale kamion funguje perfektně.  Osmdesát procent auta máme vyzkoušené z Phoenixe. Je v něm náš osvědčený motor, stejná převodovka, stejný podvozek. Co se změnilo, a to k lepšímu, jsou tlumiče s pružinami. Je to nová generace a jsou skvělé,“ dodává Šoltys.

Rallye Dakar příští rok startuje 5. ledna. Vítěze poznáme 19. ledna 2024. Uvidíme jestli jím bude pilot z Rokycanska s číslem 605.

zdroj: Buggyra racing