Mazda CX-60 3,3 E-Skyactiv D: Podařený kus železa
Mazda CX-60, foto: Dominik Parajka
Mazda CX-60, foto: Dominik Parajka

Mazda CX-60 3,3 E-Skyactiv D: Podařený kus železa

12 listopadu, 2023 0 Od Dominik Parajka

Mazda s naftovým motorem? A rovnou 3,3litrovým šestiválcem? V roce 2023? Vím, mnoho netradičních informací, které dnes už neposloucháme velmi často.

Mazda si vždy šla svou cestou a nehleděla na to, co dělají jiní. A to je jen dobře. CX-60-tka s 3,3litrovým naftovým motorem je totiž tak povedeným kusem auta, že jsem ji prostě musel zařadit do mé TOP desítky nejlepších aut, jaké jsem dosud testoval. V podrobném testu vám prozradím, čím si tento titul zasloužila…

Mazda CX-60 3,3 E-Skyactiv D

Rok výroby – 2023

Generace vozidla – 1.

Najeté kilometry – 5400

Zdvihový objem motoru – 3283 cm3

Palivo – nafta

Počet válců/ventilů na válec – 6/4 (řadový, přeplňovaný turbodmychadlem)

Převodovka – automatická, 8 stupňů

Poháněná náprava – pohon všech 4 kol

Maximální výkon – 187 kW při 3750 ot/min

Maximální točivý moment – ​​550 Nm při 1500 – 2400 ot/min

Maximální rychlost – 219 km/h

Zrychlení 0-100 km/h – 7,4 s

Otáčky motoru na dálnici

Otáčky motoru při 130 km/h – 1950 ot/min

Hlučnost

Hlučnost v interiéru (pravé ucho řidiče) při 130 km/h – 67 dB

Spotřeba

Naměřená spotřeba město – 6 l/100 km
Naměřená spotřeba okresní cesty – 5,5 l/100 km
Naměřená spotřeba dálnice 130 km/h – 5,9 l/100 km
Naměřená spotřeba dálnice 115 km/h – 7,8 l/100 km
Naměřená kombinovaná spotřeba – 6,7 l/100 km
Objem palivové nádrže – 58 l
Emise CO2 – 137 g/km
Emisní norma – EURO 6d

Rozměry a hmotnosti

Délka – 4745 mm
Šířka – 2134 mm
Výška – 1685 mm
Rozvor – 2870 mm
Rozchod vpředu – 1640 mm
Rozchod vzadu – 1645 mm
Světlá výška – 176 – 182 mm
Zavazadlový prostor min. – 477 l
Zavazadlový prostor Max. – 1726 l
Pohotovostní hmotnost – 2012 kg
Celková hmotnost – 2516 kg

Plusy

stylový a prémiový design
výborné adaptivní LED světlomety
praktický kufr
220 V elektrické zásuvky v interiéru
kvalitní zpracování interiéru
velmi dobrá přední sedadla
perfektní ergonomie ovládání
výborný infotainment a jeho ovládání
skvělý head-up displej
super jízdní projev – řízení, podvozek, pohon
vynikající spotřeba paliva
příjemný projev motoru

Minusy

absence 3-zónové kllimatizace
vzhledem k velikosti auta méně prostoru na zadních sedadlech na délku

zdroj: Dominiccars.sk