

Plzeň láká tuzemské i zahraniční návštěvníky: pivní tradice, světelné show i mláďata v ZOO
8 dubna, 2025Plzeň se opět dostává do hledáčku tuzemských i evropských cestovatelů a letos má opravdu co nabídnout. Do západočeské metropole loni zamířilo o deset procent více zahraničních turistů než v předchozím roce a sezona 2025 slibuje další lákadla. Ať už vás zajímá pivo, kultura, příroda nebo věda, v Plzni si přijdete na své.
S jarem se naplno rozbíhá provoz oblíbených turistických cílů. DinoPark láká na nový pohyblivý model brachiosaura, v plzeňské zoo vás čekají čerstvě narozená mláďata, sokolnické ukázky i vůbec první akvárium s medúzami. Meditační zahrada Luboše Hrušky nebo Muzeum církevního umění v bývalém františkánském klášteře otevírají své brány po zimní pauze.
Jedním z největších jarních zážitků v regionu bude světelná show v kaolinovém dole v Nevřeni. V rámci ozvěn festivalu BLIK BLIK se důlní prostory promění v působivou audiovizuální instalaci – výjimečný zážitek v netradičním prostředí.
V loňském roce se v Plzni ubytovalo 323 tisíc turistů, kteří zde strávili dohromady 564 tisíc nocí. Z toho bylo 168 tisíc zahraničních hostů – nejčastěji z Německa. Město tak překročilo předpandemickou úroveň návštěvnosti a potvrzuje svou pozici čtvrtého nejnavštěvovanějšího krajského města v Česku. „Růst zájmu zahraničních turistů vnímáme jako jasný signál, že se Plzeň úspěšně vrací na mapu evropských cestovatelů. Meziročně jich podle dat Českého statistického úřadu dorazilo o 10 procent více než v roce 2023,“ uvedla náměstkyně primátora města Plzně pro oblast školství a cestovního ruchu Lucie Kantorová.
Největší zájem vzbudil Plzeňský Prazdroj, který navštívilo 537 tisíc lidí. Následovala Zoologická a botanická zahrada (474 tisíc), DinoPark (187 tisíc), Techmania Science Center (166 tisíc) a Farmapark U Toma (112 tisíc). Rekordní návštěvnost zaznamenalo i plzeňské historické podzemí.
Turisté si město spojují nejen s pivem, ale stále více i s gastronomií, kulturou a historií. Podle průzkumů by 95 % návštěvníků Plzeň doporučilo dál. Oceňují kvalitu služeb, příjemnou atmosféru a pestrou nabídku aktivit. Plzeň jednoduše funguje jako autentická a pohostinná destinace.
Modernizací prošel i turistický portál Visit Plzeň a k dispozici je nová řada tištěných materiálů. I když dnes většina lidí plánuje cesty online, mapy a průvodci zůstávají oblíbeným pomocníkem – a QR kódy propojují oba světy.
zdroj: město Plzeň /tisková zpráva/