Škoda Felicia Fun: Když se v Boleslavi odvázali
30 listopadu, 2023Největší česká automobilka se (díky bohu) za posledních třicet let přeměnila v mainstreamový chrlič běžných vozů. Málokterý její model se tak v budoucnu může stát ceněným veteránem. Jeden však možná ano. V roce 1997 se v ceníku mladoboleslavské značky objevil kanárkově žlutý úkaz, který by v dnešní době jen těžko pronikal do produkce. Škoda Felicia Fun se tak pomalu dostává do let, kdy se stane ozdobou každého srazu zralých aut.
Ve druhé polovině devadesátých let bylo třeba jménu Felicia dodat lesk. Dařilo se tak činit na kolbištích rally, ale to nestačilo k tomu, aby notně vylepšený Favorit, vyvinutý o desetiletí dříve, sklízel tržní úspěch. Koho by napadlo udělat stylovku z té nejpraktičtější verze pro živnostníky?
Pick-up dostal veškerou v té době možnou výbavu, druhou řadu sedadel, která spolu se zadním čelem kabiny zajížděla za řidiče nebo se vyklopila do prostoru pro náklad, a spoustu tehdy stylových doplňků. Leckdo neznalý by dnes Felicii Fun označil za dílo šíleného tunera, ale taková byla prostě doba. Zadní spojler, žlutá litá kola a mohutné oplastování frčelo. Auto bylo dostupné pouze ve speciální barvě žlutá Fun a za příplatek se dalo opatřit laminátovou nástavbou.
Pod kapotou se ale žádná divočina neudála. Základní motorizací se stala zážehová třináctistovka. Poněkud dynamičtější jízdu nabídla na svou dobu skvělá šestnáctistovka. O nějaké rychlosti to ale s tímhle autem nebylo. Od prvopočátku šlo o pokus udělat z Felicie něco unikátního. A to se povedlo a platí to dodnes. Celkem se totiž mezi léty 1997 a 2001 vyrobilo pouze 4016 kusů tohoto vozu, většina na vývoz. Podle Wikipedie bylo v České republice před deseti lety registrováno 176 Felicií Fun. Dnes situace určitě růžovější nebude.
zdroj: Škoda Auto, Wikipedia, Zpětné zrcátko