Ssangyong Rexton: Větší, levnější a lepší než Kodiaq
30 prosince, 2024SsangYong Rexton v roce 2024 prošel decentní modernizací, která však přináší několik zásadních vylepšení. Jedním z nich je nová barevná varianta interiéru, která podle autora dnešního testu Dominika Parajky z kanálu Dominiccars působí skutečně prémiově.
Testovaná verze SsangYong Rexton 2.2 e-XDI se může pochlubit motorem o výkonu 148,6 kW, automatickou osmistupňovou převodovkou a pohonem všech čtyř kol. V rámci své cenové kategorie představuje zajímavou alternativu ke konkurenčním modelům, jako je například Škoda Kodiaq.
V porovnání s Kodiaqem působí Rexton robustněji díky své rámové konstrukci, která přináší lepší schopnosti v terénu. Světlá výška 224 mm je také jedním z nejlepších parametrů v této třídě a zajišťuje, že se Rexton nezalekne ani náročnějších cest. Pokud jde o prostornost, Korejec s délkou 4850 mm a zavazadlovým prostorem v pětimístné verzi o objemu minimálně 1051 litrů taktéž překonává Kodiaq, který nabízí menší zavazadlový prostor. V maximální konfiguraci dokáže Rexton pojmout až 1977 litrů, což je ideální pro rodiny nebo dobrodruhy, kteří potřebují převážet větší množství vybavení.
Dominik Parajka si v testu pochvaloval nejen prostornost, ale také vynikající zpracování interiéru. Sedadla jsou mimořádně pohodlná, což ocení řidiči při delších cestách. Prémiový pocit zvyšuje i velmi dobře zpracovaný virtuální přístrojový štít, který je intuitivní a snadno čitelný. V této oblasti Rexton opět předčí Kodiaq, jehož základní verze nenabízejí stejnou úroveň komfortu a technologické výbavy. I přesto, že infotainment Rextonu by mohl být lépe uspořádaný, kvalita zpracování interiéru jako celku je v této cenové kategorii nadprůměrná.
Motor Rextonu 2.2 e-XDI je spojení spolehlivosti a síly. Při otáčkách 130 km/h motor pracuje na příjemných 1900 ot/min, což přispívá k tichosti v interiéru. Hlučnost naměřená na pravém uchu řidiče při této rychlosti činí pouze 66 dB, což je srovnatelné s mnohem dražšími vozy. Spotřeba paliva je v městském provozu 9,5 l/100 km, na okresních cestách 6,5 l/100 km a na dálnici při rychlosti 130 km/h 8,8 l/100 km. Při rychlosti 115 km/h však klesá na 6,8 l/100 km, což je překvapivě úsporné vzhledem k velikosti a hmotnosti vozu. Kodiaq, přestože má v některých verzích nižší spotřebu, nenabízí takovou kombinaci výkonu a terénních schopností.
Rexton vyniká také v terénu, kde se jeho rámová konstrukce a pohon všech čtyř kol ukazují jako velká výhoda. Zatímco Kodiaq je orientován spíše na komfortní jízdu po silnici, Rexton si hravě poradí s nezpevněnými cestami a náročnými podmínkami. Tento vůz je ideální pro ty, kteří hledají kombinaci praktičnosti, robustnosti a schopnosti zvládnout různé typy terénu.
Jedním z mála negativních aspektů, na které Dominik Parajka v testu upozornil, je nemožnost samostatného sklopení středního sedadla ve druhé řadě. Tato drobnost však nemění celkový dojem z vozu, který si dokáže získat srdce nejen svou praktičností, ale také atraktivní cenou. Ve srovnání s Kodiaqem je SsangYong Rexton nejen prostornější, ale také cenově dostupnější, což z něj činí zajímavou volbu pro všechny, kdo hledají všestranné SUV za rozumnou cenu.
Celkově lze SsangYong Rexton doporučit těm, kteří ocení jeho terénní schopnosti, prostornost a komfortní interiér. Pokud hledáte SUV, které zvládne jak rodinné výlety, tak i náročnější podmínky, Rexton může být tou správnou volbou.
zdroj: Dominiccars, článek částečně vznikl pomocí ChatGPT
zdroj: Dominiccars, článek částečně vznikl pomocí ChatGPT