Tank ONO: Šance ušetřit nebo past?
15 července, 2024Už je to tu zase. Benzín i nafta zdražují a u řady stojanů opět začínají svítit cenovky, které se nepříjemně přibližují čtyřicítce. Mezi řidiči tak opět častěji zaslechnete slova Tank ONO. Tato síť čerpacích stanic nabízí dlouhodobě nejlevnější benzin i naftu. Jenže jako má řadu zastánců, má i řadu odpůrců, kteří tvrdí, že si palivem odsud můžete zničit motor. Kdo má pravdu?
Hned v úvodu článku je třeba zmínit, že Tank ONO našemu magazínu nic neplatí, ani neposkytuje žádnou protislužbu. Jde prostě o fenomén, který rezonuje nejen řidičskou obcí. Vše, co se na následujících řádcích dočtete, je syntézou objektivních zjištění státních i nestátních institucí, stejně jako subjektivních pocitů mých i lidí v mém okolí, kteří s Tank ONO máme dlouhodobou zkušenost.
V době, kdy tento článek vzniká, stojí Natural 95 na většině pump necelých 39 Kč, alespoň u nás za Plzní to platí. Průměrná cena pro ČR je 38,3 Kč. Nafta je zhruba o dvě koruny levnější. Ze stránek Tank ONO se dozvíte, že na VŠECH jejich pobočkách koupíte Natural 95 za 36,90 Kč a naftu za 34,90 Kč. Ušetříte tedy více než korunu, na nádrži třeba i stovku. V době vrcholného chaosu na začátku otevřeného konfliktu na Ukrajině činil tento rozdíl klidně i čtyřikrát tolik. Manažeři Tank ONO nepodlehli pokušení zdražovat víc, než bylo nutné, čímž z tohoto plánu usvědčili konkurenci. Jestli mi někdy byla tato značka sympatická, tehdy tím více.
Proč tak levně?
Proč to ale prodávají tak levně? Za vším hledejte jasně nastavený byznys plán, který prověřilo téměř 30 let na trhu. Od chvíle, kdy Tank ONO v roce 1994 otevřelo v Plzni první pobočku, jede na základě minimální marže a maximálního obratu. V tuto chvíli zůstává prý firmě asi koruna z každého prodaného litru paliva. Cílem je tedy prodat pohonných hmot co nejvíce, což se evidentně daří. U které jiné pumpy jste v poslední době viděli tak dlouhé fronty? A snaha šetřit je na pumpách i vidět – personál jen v nejnutnějším množství, stojany, které už mají hodně za sebou, grafika a estetika, do které se už léta neinvestovalo. Alespoň tedy na většině pump této sítě, čest výjimkám. Špína tu ale rozhodně není. Prostě cesta, jak za co nejméně peněz nabídnout co nejvíce. Trochu to připomíná příběh rumunské automobilky Dacia.
Jeden zásadní rozdíl tu ale je. Zatímco za rumunskou automobilkou stojí francouzský gigant Renault, Tank ONO je ryze českou a vlastně i rodinnou firmou. Čeští majitelé, daně placené u nás,… Pokud bychom k čerpacím stanicím přistupovali jako k jakýmkoli jiným obchodům či službám, jistě bychom rádi podpořili tuzemského podnikatele oproti nadnárodní síti. I tento úhel pohledu je třeba zmínit.
A co kvalita?
“Tak si tam jezdi, ale za dva roky ti odejdou vstřikovače nebo palivové čerpadlo,” tak zní názory řady automobilových fanoušků, když jim prozradím, že nemám problém brát benzin z Tank ONO. Jistě, ty nízké ceny jsou prostě podezřelé a musí být i trnem v oku snad veškeré konkurence. Jenže vážně špatné palivo prostě poznáte – auto pocitově nejede, dramaticky stoupne spotřeba. Nevím, možná jsem měl štěstí, ale s tím jsem se tady ještě nesetkal ani já, ani nikdo z mého okolí.
Na subjektivní pocity ale naštěstí můžeme zapomenout, protože tu máme instituci, která kvalitu prodávaných paliv sleduje. Kontroloři České obchodní inspekce to tu navštěvují často. Na mapě stanic, kde bylo odhaleno nekvalitní palivo, byste ale některou pobočku Tank ONO hledali marně. Většina těch pokutovaných jsou opravdu malí prodejci, jejichž provozovny vypadají podezřele na první pohled. Najdete tu ale třeba i plzeňskou OMV. Legendy o prémiových značkách a prémiových palivech tedy dostávají trhliny.
Ne, určitě Tank ONO není nejlepší čerpací stanicí s nejlepšími službami a nejpříjemnějším prostředím. Natankovat se tu ale určitě bát nemusíte a ušetřené peníze jsou jen příjemným bonusem, stejně jako fakt, že podporujete místní firmu, z níž zisky netečou do zahraničí.
zdroj: Kverulant.org
Tedy, přátelé motoristé! Nic proti plzeňskému autorovi článku, majiteli stroje s benzinovym motorem. Ale já mám Bohužel zkušenosti s kvalitou motorové nafty u čerpacích stanic Tank ONO odlišné! Po natankování 60l nafty u čs v Církvici ve 2.00 hod rano (jinde v okolí nebylo otevřeno 24 h) mi motor postupně přestával táhnout, až jsem v Brně mohl jet pouze na první rychlostni stupeň a musel se nechat domů odtahnout. Zavěr mechanika jednoznačný: nekvalitní nafta, výměna všech čtyř vstřiků! Tři byly po smrti, jeden v komatu…. Kamarád tankoval do autobusu s motorem MB naftu u ONA. Po dvou letech přešel ke konkurenci (dražší), ale dlouhodobá spotřeba klesla o 2l/km…. Ať se na mě nikdo nezlobi, ale ONU se vyhybam tím největším obloukem a všem doporučuji to samé! Nejsem tak bohaty, abych mohl tankovat naftu u ONA! Pokud mate svuj vuz s naftovym motorem rádi, udělejte to samé! Hodně štastných km s kvalitní naftou!
Jezdím na naftu a benzín z Tank ONO už v pátém autě a nikdy nebyl problém. Očividně ho neměli ani ti, co čekají někdy v až nepříjemně dlouhé frontě u stojanu.
50x startovat k vůli koruně, nebo dvoum ?? Já jsem normální.
těžko…
Přesně je to jak píšete ja už 3 nové auto netankuji jinde a ani po 80tis km žádný problém.
Mám Mazdu CX5, tedy kvalitní auto, většinou tankuji u ONO a nikdy problém nebyl, teď kupuji po 6ti letech novou a stará jde k nim do výkupu, dělali testy, prý vše motoricky OK…. Tady je prostě vidět, jak nás ostatní benzínky holí…
Natankujete si u ONA a na jinou ČS jdete vykonat potřebu a koupit si kávu:-)
Dlouhodobá spotřeba klesla o 2 litry na kilometr? 🤣
Ano, měl 28 l/km, ted ma 26l/km!
Co je to za blbost 26l/km?😄😄😄
Na onu tankuju benzin i naftu 10 až 15 let roční nájed 15 tis. km+ a ještě se mi nestalo že by měl nějakou závadu.
5 let BMW 535d, 3roky BMW 740d, 2roky MB S350d, 2roky Mondeo a 2roky C5 oba 2.0 diesel, 3roky VW 2.0 TDi biturbo, 3roky BMW 840d, 1rok BMW X5 30D, AUDI Q5 2.0D, Škodovky (hl. Yetiny), Navara…skoro vsechna firemní auta za posledních víc než 15 let (pro závist a odpovědi mimo téma – mám na to, tak tím jezdím, neuvádím kvůli chlubení, ale pro přehled motorizací, skoro vše nové a na OL) z těchto aut “nevidělo” v 99% jinou naftu než z TankOno z Dolního Dvořiště. A skutečně ANO, žádný problém s naftou. A jediné moje dvě špatné zkušenosti v ČR za posledních zhruba 20 let: jednou Shell, do nádrže jsem natankoval o dva litry a něco víc než byla její kapacita, podruhé MOL, zvýšená spotřeba a snížený výkon. To jsou mé zkušenosti…
Jasně na Shellu na prd, ale nejnejhorší je brzkonkurenčně Robinka tam je to nářez .
Mluvíte nesmysly. Nemáte jediné důkazy jenom pouhé pocity.
A kolik mu to zralo predtim na 1km?
jinde v okolí nebylo otevřeno 24 h
Tak 1,5 km před ONO je SHELL a v Kutné Hoře (po cestě) MOL.
Budete si stěžovat i u očního?
Aditivuji jsem spokojen.
ó, zase jeden velmi chýýýýýtry……
Netankuji jinde než u ONO, nejméně 10 let,3 auta, ALE ani jeden problém!!!!
Tak VO CO DE ????
Jezdím na ono už 20let tankuji tam do osobáku,náklaďáku,autobusu tankuje tam syn, dcera a myslím si že je to nejvíce kontrolovaná benzinka nikdy nebyl žadnej problém
mohl bych se zeptat s čím jezdí váš známý že mu klesla spotřeba o 2 litry na 1 km, tedy že klesla o 200 litrů na 100km 😬
no tak to jsi blázen .natankuji v Jihlavě plnou a dám aditiva a potom tankuji až v Chorvatsku v Omiši bez jakéhokoliv problému nádrž 60 litrú a v pohodě
Buď jste omylem nabral místo nafty benzín, nebo úmyslně lžete. Tak jako tak jer to váš problém- Ono je v pohodě, jezsdíme na něj celá firma 30 let a bez jediného problému a přesně jak je v článklu, ONO nikdy žádnou pokutu za nekvalitní paliva nedostalo. Jednoduchá obchodní politika co funguje. A navíc mají levné i zboží uvnitř od kafe po bagety a autodoplňky. Za mě prostě velké plus
No vidíš to. Já jezdil na scaniji,tankovali jsme jenom na onu, všechny auta. Ta moje měla natočeno přes 800 000 km jen na naftu od nich, náš šéf měl obrovského kombika od mercedesu (model nevím,ale stál určitě přez milion korun) a jezdil jenom na ono a nikdy problém.U předchozího zaměstnavatele, který měl dodávky se jezdilo také pouze onu, nikdy žádný problém. Kamarád jezdil sám na sebe u ppl. Měl starou dodávku, takže pochopitelně jezdil na ono. A v zimě když byli velké mrazy, přijel si svou linku naložit,jako málo kdo. Ostatní (ne všichni)kolegové měli zmrzlou naftu, přesto že tankovali na prémiové pumpě.
Já vzal jednou na benzině vervu v Plzni u olimpie a naopak při velmi nízkých teplotách mi zmrzla a konec (přesto že měla být konkrétně tahle na velké mrazy)
Takže jezdím od té doby jen na ono a nikdy problém,v zimě občas aditiva a velká spokojenost,za mě 👍.
U ONO tankuji již hezkých pár let a třeba s voze Passat 5,5 jsem najel hodně přez 250 000 km a žádný problém se nevyskytl.Nyní mám Peuqeot 5008 a opět nafta u ONO najeto 220 000 a žádný problém.
Tak pane 25 let tankuju u ONA do stejného auta obyt.auto Fiat Dukáto najeto 150 tisíc a žádný problém. Takové bludy co píšete si nechte do hospody. Je mi 70 let od nikoho jsem neslyšel že koupil špatnou naftu.
Naftu tankuji jenom u ONA.
Čtyři roky v kuse.
Neměl jsem jediný problém.
Když natankuji jinde ,stoupne spotřeba o půl litru.
Jedině když jsem jezdil letos po Rumunsku, tak mi spotřeba klesla skoro o litr.
Asi tam nedávají ty povinné sračky jako u nás.
Na ONO ti tam obsluha načůrá ??
Tank ONO jsem najezdil milión dvěste čtyřičet tisíc kamiónem bez problémů,vždyť jse podívejte na Onovce žádný luxus ale levné Phm a ostatní pumpy pořád samé rekonstrukce samé novinky a to něco stojí ONO levné a skromné a proto levné PHM buďte rádi
Jsem plynař, Hyundai Santa Fe, roční nájezd cca 35 tis. Km. Se Santou jezdím k ONO jak pro plyn tak benzín už 5 tým rokem. Před tím jsem měl Mitsubishi Space Star, cca 8 let také plyn + benzín. A spokojenost prozatím bez problémů u obojího.
Také nevěřím, že na ONO jsou špatné pohonné hmoty. Když vidím ty drahé BMW a Mercedesy z Německa jak tankují pohonné hmoty na Babyloně u Domažlic tak si myslím, že v případě špatné nafty by tomu tak nebylo. Myslím si osobně, že v případě vysokého výtoče nehrozí usazeniny v nádržích čerpací stanice. Mám přesně opačnou zkušenost, kdy se do nádrže v kamionu dostaly usazeniny a kaly ž čerpací stanice ČSAD. A jak to dopadlo? 800 litrů nafty vyhodit a oprava na filtrech a čištění spalovacích cest stála dalších 100.000,-Kč. Reklamace? Jen se nám vysmáli že doklad o nákupu není žádný důkaz, že k problémům došlo na jejich čerpací stanici.
Možná jsem měl jen smůlu, asi byly vstřiky nemocné už před natankováním, ale podruhé to rozhodně riskovat nebudu! Jednou mi to bohatě stačilo!
Přesně, kupuj u Poláků nebo Maďarů 😄
Fandím jim, kéž by se touto filosofií řídili také výčepní piva. Jenže oni chtějí z každého piva okamžitě velké zisky.
??? a proč pivo a jaký myslíte ,že ma mít hospodský rabat na pivu ,kolik kolik by jste jim dovolil marži Šéfíčku 5 % , nebo snad 10% nebo dokonce 20% ?
Pán myslel nenažrané pivovary u sudového piva. Cena sudového piva je vysoká z pivovaru pro hospodského už u vstupu. Potom vrážejí do hospod velké dotace aby se jejich pivo točilo. Přitom to zaplatí zákazník hospody. Do obchodu dávají ceny sakra jiné že ano.
U ONO tankuji už od začátku, kdy tato značka vznikla a zatím jsem neměl žádný problém. Tankuji naftu do svých dvou naftových aut Toyota LC a Mercedes ML i benzín do motorek Yamaha a Honda a roční nájezd mám okolo 30 tis.km. Za mne teda jediná nevýhoda ONO jsou fronty.
U ONO tankuju roky benzín 98. V několika případech se stalo, že motor pak netáhnul ale celkově převažuje cenová výhoda, tak u ONO zůstávám.
elektrické
Kvůli cca 120 kč na jedné nádrži mám tankovat u pofidérně vypadající benzinky, kde si nedám ani pořádné kafe a na palivo si musím vystát klidně i 20-30 minut frontu? Nehledě na to, že jich moc není, takže aby člověk to tankování dopředu plánoval. No nevím, můj čas má asi větší cenu, než je ta úspora, která je ve výsledku dost diskutabilní.
mluvíte z cesty dejte si prášek
Tankuju na tankono do moderního dieselu, přidávám aditiva a nemám jediný problém. Kamarád motorista mi to doporučil před “značkovými” pumpami. Jde o to, že nafta se tam vyčepuje hodně a nění “stará”. Navíc majitelé mají jasné marže a nemaj potřebu nic ojebávat. Zisk je možná menší, ale stabilní a dlouhodobý. Lidi se tam vrací a já taky. Navíc česká firma. To už ani ta benzina nebyla česká a vlastně už ani ta značka neexistuje… Jenom to kafe by mohli na Tank ono trochu vylepšit. Koupit pořádný mašiny a dobrý kafe – to by se jim zaplatilo a víc obsluhy to nepotřebuje, když si to kafe budou dělat lidi samy.
jedina skoda ze ta sit cerpacek neni vetsi, tank ono beru 20 let a je to jedina cerpacka kde beru naftu s aditivy protoze me stejne vyjde levneji nez chcanky na orlenu, shell nebo omw a pod. Jo a i ty same bagety maji levnejsi nez v albertu
Tankoval jsem u první plzeňské pumpy od samého počátku. Tehdy benzín a jen když jsem jel z jihu na Vary. Naftu tankuji už asi 25 let do už třetího auta. Prakticky pouze na jedné jihočeské ČS, kterou mám “za rohem”. Roční nájezd do předloňska cca 35 000 km. Nikdy žádný problém s chováním motoru nebo s palivovou soustavou. Za mě palec nahoru.
Nekvalitní palivo na tank ONO není, to by totiž museli mít řidičí i s palivy EuroOil. Oba používají palivo Čepro. Problém hledejte jinde, v normách pro palivo c ČR, a hlavně v jejich plnění. Já jezdím výhradně na benzín 98+ od Tank ONO a auto je v pořádku, emise v pořádku, na válcové brzdě mám změřený nárust výkonu o 7,1%. 95 octanové palivo u Tank ONO může občas být slabší palivo, často s nižším oktanovým číslem. Oproti tomu palivo 98+ je jedno z nejkvalitnějších na trhu, protože je bez bio složek. půl roku jsem tankoval Tank ONO 95 a neprošel jsem následně emisemi, dokud mi nenaředili palivo 95kou od Shellu. Teď jezdim již 2 roky výhradně na 98+ Tank ONO a při poslední STK jsem emisemi prošel bez připomínek.
Ja tankuju jedine u ONA uz prez 20 let a mam jen BMW auta a zadny problem co se tyce vykonem sem nikdy nemel .Jednou sem musel natankovat u SHELL pac sem nemel na vyber a ujel sem 10km a konecna v palivu byla voda a servis BMW staly mne stal 26tisic tak sem byl akorad nas….j ze sem tankoval na SHELL
Lepší je tankovat u čerpací stanice s velkým odběrem, kde mají čerstvá paliva, než u “premiových” kde paliva leží a degradují pro malý odbyt. Množství natankovaného paliva si muže člověk oveřit v kanystru.
30 let beru naftu u ONO . A nikdy ani jeden problem.
V ONO netankuju už roky, poté co jsem v Tank Ono Milovice u Hořic vzal v noci plnou nádrž a po 20 km auto přestalo jet. Plný filtr a nádrž rzi. Z auta rez nebyla, má plastovou nádrž.
jedina skoda ze ta sit cerpacek neni vetsi, tank ono beru 20 let a je to jedina cerpacka kde beru naftu s aditivy protoze me stejne vyjde levneji nez chcanky na orlenu, shell nebo omw a pod. Jo a i ty same bagety maji levnejsi nez v albertu
jezdim kolem, ale cekat 15-30 minut ve fronte v tom smradu z naftaku, protoze naftak se prece nevypina, to muze jenom blazen …
Tankuji tam už od začátku, na jejich paliva jsme najeli cca 750 000 km, nepřidáváme žádné přísady. Tankujeme to do vozů Mercedes E diesel se soudobími motory a v menším měřítku také do benzinových vozů.Nikdy nebyl problém. Některá ta auta s tímto palivem mají už 250 000 Km a nic se neděje. Sleduji také seznam prodejců s nekvalitními palivy, ONO jsme tam zatím nenašli. Jedinou chybou jsou účtenky tištêné starým systémem, ty časem vyblednou a to vadí v účetnictví, firma by s tím měla nêco dělat!!! Jinak klobouk dolů!
Mám auto z roku 2006. Celou dobu je tankováno na ONU. Když byla ekonafta, tak jsem jí tankoval. vozidlo Má najeto přes půl milionu a stále bez problému. Vozidlo je KIA SPORTAGE dvoulitr výkon 103KW. VSTŘIKY STÁLE ORIGINÁLNÍ .
Jezdím na ono už 20let tankuji tam do osobáku,náklaďáku,autobusu tankuje tam syn, dcera a myslím si že je to nejvíce kontrolovaná benzinka nikdy nebyl žadnej problém
Mám Passat 1,9 TDI, ujeto 356 000km. Od počátku tankuji u TankOno a auto šlape jak hodinky.
Ano, přátelé, na ONU prostě musí být závadná nafta i benzin, oni si toitž schválně pro ni jezdí do….do….Afghánistánu? Jasně, mohli by si pro ni jezdit do stejných rafinerií, jako naprosto každá společnost s palivy, jakéhokoliv názvu, jasně, mohli, ale oni ne, oni chtějí mít špatnou naftu. Mohli by stáčet naftu na stejné pozici, u stejného tanku, jako Benzina, Shell, OMV a všechny další, protože všichni tankují v Litvínově u stejného výdeje, ale oni asi, podle vašich představ, jezdí plnit cisterny do Afghánistánu…Jo, jasně, každá z výše uvedench renomovaných, úžasných společností prodává přece své nejlepší, nejúžasnější a nejaditivovanjší paliva, to přece není jen tak……no není, to potom, co natočili na stejném stáčením tanku stejnou naftu, to tam potom nalejí kbelík těch aditiv a už to frčííííí….
Píšete trošku nesmysl, když píšete, že Tank Ono a EuroOil má naftu jen z Čepra.
Ve skutečnosti, i Shell, Benzina, OMV, často mají benzín a naftu také z Čepra.ve skutečnosti je to tak, že veškerý benzín nebo nafta jde z jedné nádrže. Standardně na Čepru mají nádrže až na 6 000 000 l. V jedné nádrži mají uskladnění zásoby pro OMV, EuroOil, Shell, Benzinu a další značky. Na plnících lávkách se to stačí do cisteren, a ty to vezou na různé čerpací stanice. Liší se to akorát aditivem, ale i to Čepro zajišťuje. Do každého stáčení stříká aditiva ze speciálních nádrží, tj., Shell má svoje aditiva, Benzina, atd. V tom jediném se to liší. Benzín a nafta je stejná. Takže když Shell, často je z Čepra. Když tankujete OMV, také je často z Čepra.
A jak to vím? Dlouhé roky jsem na Čepru dělal technického pracovníka a pak šéfa skladu a měl jsem výdej těmto společnostem na starost.
Tak osobně znám zaměstnance z jedné nejmenované ono a palivo nejspíš nesidi zato jsou tam pěkné machinace s uctenkama a palivovými kartami