Velký elektromobil pod 900 tisíc? Přichází Enyaq Tour
Škoda Enyaq Tour 50, zdroj foto: Škoda auto
Škoda Enyaq Tour 50, zdroj foto: Škoda auto

Velký elektromobil pod 900 tisíc? Přichází Enyaq Tour

21 května, 2024 0 Od Pavel Žižka

Velká elektrická SUV bývají drahá. To je také jeden z hlavních důvodů, proč jich jezdí tak málo. Jako u každého pravidla ale i v tomto případě existují výjimky. Jedna z nejčerstvějších přijíždí z Mladé Boleslavi. Enyaq s dotací pro podnikatele dnes seženete pod 700 tisíc korun.

Doporučená prodejní cena Enyaqu v provedení Tour 50 začíná na 899 000 Kč včetně DPH a v síti autorizovaných prodejců jej bude možné objednávat až do odvolání. Sama Škoda tento vůz prezentuje jako ideální řešení na krátké vzdálenosti. Tomu odpovídá i technická specifikace.

Škoda Enyaq Tour 50 je nabízena s elektromotorem o výkonu 125 kW a pohonem zadních kol. Vysokonapěťová baterie s kapacitou 55 kWh (využitelná kapacita činí 52 kWh) umožňuje maximální dojezd až 375 kilometrů v režimu WLTP. Na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem lze akumulátor doplnit z 10 na 80 procent kapacity za 25 minut,
přičemž maximální nabíjecí výkon činí 145 kW.

Vůz je možné objednávat u všech autorizovaných obchodních partnerů Škoda Auto na území České republiky za doporučenou prodejní cenu od 899 000 Kč včetně DPH a při pořízení na úvěr lze čerpat státní podporu pro
podnikatele ve výši až 200 000 Kč.

„Základní provedení modelové řady Enyaq představuje zajímavou alternativu pro ty, kteří využívají vůz pro lokální mobilitu a chtějí si dopřát moderní elektromobil s atraktivní výbavou a velikostí za velmi příznivou cenu. Díky němu můžeme nabídnout výhodné řešení mobility s lokálně nulovými emisemi ještě širší skupině zájemců,“ říká vedoucí prodeje Škoda Auto pro český trh Tomáš Duchoň.

I základní Enyaq Tour 50 je moderní elektromobil na bázi modulární elektrické platformy (MEB) koncernu Volkswagen. Je dostupný s nejnovější verzí softwaru, která obsahuje například přepracované uživatelské rozhraní, které odráží novou firemní identitu značky Škoda, ale i funkci předehřevu baterie. Ta je aktivní při přípravě na nabíjení stejnosměrným proudem a optimalizuje tak rychlost nabíjení. Proces se spustí stisknutím tlačítka na centrálním displeji infotainmentu nebo automaticky během cesty k nabíjecí stanici, na základě údajů získaných z navigace a aktuální teploty baterie. Rozměrově se Enyaq Tour 50 nijak neliší od ostatních provedení modelové řady Enyaq, poskytuje tak dostatek prostoru pěti cestujícím i jejich zavazadlům. Tento akční model se dodává v interiérovém designu Loft s ambientním LED osvětlením a potahy sedadel, které kombinují látku s umělou kůží s dekorem imitujícím hliník. Jezdí na 19palcových kolech Proteus z lehké slitiny a je standardně vybaven předními i zadními parkovacími senzory a zadní parkovací kamerou. Do výbavy patří také centrální 13palcový dotykový displej spolu s navigací a chybět nemůže ani řada oblíbených prvků Simply Clever.

Akční model Tour disponuje bohatou výbavou. Obsahuje mimo jiné 7 airbagů, asistent udržování jízdního pruhu, asistent při jízdě v koloně, hlídání slepého úhlu, adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, bezklíčové zamykání a startování Kessy rozšířené o funkci walk-away, která automaticky odemkne vozidlo, jakmile se řidič s klíčem přiblíží do vzdálenosti 1,5 metru od vozu. Stejně funguje i samočinné zamykání, stačí od automobilu
odstoupit. Dále je vůz vybaven světelným a dešťovým senzorem, vyhřívanými předními sedadly, třízónovou klimatizací Climatronic, virtuálním kokpitem, bezdrátovým nabíjením telefonu, navigací, digitální asistentkou Laurou, přípravou pro tažné zařízení a řadou dalšího.

Za příplatek 50 000 Kč si lze objednat paket Plus, který zahrnuje balíček Asistovaná jízda 2.5, přední světlomety Matrix-LED, Top LED zadní světla, elektrické sedadlo řidiče s pamětí a bederní opěrou, boční airbagy vzadu a virtuální pedál. To už se bavíme o skutečně zajímavé výbavě, která je dostupná (s dotací) za tři čtvrtě milionu.

Uvedení verze Tour na český trh je poměrně logickým krokem. Škoda zřejmě předpokládala, že s nástupem dotací se prodeje Enyaqu dramaticky zvednou. Faktem ovšem je, že počty registrací elektrických škodovek podpořených dotací se pohybují v desítkách kusů. Všechny totiž válcuje Tesla a její Model Y. Škoda Enyaq Tour 50 je tak odpovědí především na nejlevnější provedení bestselleru od Tesly.

zdroje: Národní rozvojová banka, Škoda auto