Větší komfort pro cestující v Klatovech: U nádraží vznikne moderní přestupní terminál
Vizualizace klatovského přestupního terminálu, zdroj foto: Plzeňský kraj
Vizualizace klatovského přestupního terminálu, zdroj foto: Plzeňský kraj

Větší komfort pro cestující v Klatovech: U nádraží vznikne moderní přestupní terminál

17 srpna, 2024 0 Od Pavel Žižka

Okolí vlakového nádraží v Klatovech projde výraznými změnami. Těžit z nich budou cestující veřejnou dopravou. Vyroste tu totiž úplně nový přestupní terminál, který cestujícím přinese větší komfort při přestupech na jiný ať už autobusový, nebo vlakový spoj, při cestě do zaměstnání či za turistikou do oblasti Šumavy. Vybudována zde bude i více než stovka parkovacích stání.

Klatovy jsou nejen druhým největším městem, ale též druhým největším dopravním uzlem v Plzeňském kraji. „Proto jsme se rozhodli, že tam musí být pohodlný přestup obyvatel ze všech obcí jak na vlak, tak na městskou dopravu v Klatovech,“ vysvětluje důvod, který přivedl vedení kraje k prosazení svého záměru na jihu regionu, náměstek hejtmana Pavel Čížek. Plzeňský kraj podle jeho slov tento projekt z velké části sám připravuje a stavbu bude platit s pomocí evropské dotace z IROP. Město se na něm bude spolupodílet finančně pouze částečně.

V rámci stavby terminálu budou vybudovány nové autobusové zastávky, odstavná stání pro autobusy, zastřešení, přístřešky pro zajištění přestupů tzv. „suchou nohou“. Dále chodníky a stezky pro pěší a cyklisty, veřejné osvětlení a nové parkoviště pro osobní automobily (4 parkovací místa přímo před nádražní budovou v režimu K+R) a dalších 106 parkovacích stání, která budou fungovat v režimu zádržného parkoviště P+R. Součástí realizace stavby bude i výstavba nových inženýrských sítí a přeložky stávajících.

Správa a údržba silnic Plzeňského kraje a město Klatovy byly zadavatelem výběrového řízení na zhotovitele stavebních prací. Lhůta pro podání nabídek byla 12. 8. 2024 a v rámci výběrového řízení podalo nabídky 5 uchazečů. Nyní bude probíhat hodnocení podaných nabídek.

Výše stavebních nákladů stanovená na základě zpracované projektové dokumentace činí 183,9 mil. Kč bez DPH, tj. vč. DPH 222,5 mil Kč. Výše dotace z 69. výzvy IROP – Multimodální osobní doprava – specifický cíl 6.1 bude 63,75 mil. Kč. Výstavba by měla trvat devět měsíců.

zdroj: Plzeňský kraj (tisková zpráva)