Výluka na koridoru: Dva měsíce nepojedou vlaky mezi Plzní a Chebem
23 července, 2024Na dva měsíce pořádných komplikací se musí připravit cestující na hlavní železniční trati spojující Cheb a Plzeň, ale i jinde v okolí Plzně. V úterý 23. července začne rozsáhlá dvouměsíční výluka na této klíčové trati, která nejspíše ovlivní i jiné vlakové spoje v okolí západočeské metropole.
Po dobu výluky jsou všechny expresní vlaky v úseku Plzeň-Křimice – Cheb (– Františkovy Lázně/Karlovy Vary) nahrazeny autobusy náhradní dopravy a regionální vlaky (spěšné a osobní) jsou nahrazeny autobusy v úseku Pňovany – Planá u Mariánských Lázní. Náhradní autobusová doprava je organizována podle výlukového jízdního řádu.
Radost z výluky ale nebudou mít ani cestující na jiných tratích. Lze totiž předpokládat významná zpoždění, která budou kvůli přestupům přenášena, jak na expresy z Plzně do Prahy, tak na jiné vlakové spoje na Plzeňsku.
Během výluky platí také některá dodatečná opatření, např. spěšné vlaky v úseku Plzeň – Pňovany jedou v upravené časové poloze podle výlukového jízdního řádu. V odlišných časech jedou také osobní vlaky 7368, 7375, 7304 a 7369 v úseku Planá u Mariánských Lázní – Cheb. Drobné odchylky v zajištění náhradní dopravy jsou ještě u 3 vlaků.
S ohledem k horší přístupnosti je stanice Vranov u Stříbra obsluhována ze stanice Stříbro zvláštní autobusovou linkou náhradní dopravy a zastávka Pavlovice je obsluhována z mimořádné zastávky náhradní autobusové dopravy “Bor, Bezděkov”. České dráhy upozorňují, že u některých spojů náhradní autobusové dopravy nejsou poskytovány některé služby, např. přeprava jízdních kol. Podrobnosti jsou uvedeny ve výlukových jízdních řádech.
“Cestující a veřejnost žádáme, aby se před cestou seznámili s podrobnostmi k výluce. Ty jsou k dispozici na vývěskách v železničních stanicích nebo na webu www.cd.cz, v aplikaci Můj vlak atp,” uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Bližší podrobnosti naleznete na webu ČD, kde jsou k dispozici také všechny výlukové jízdní řády vlaků a náhradních autobusů.
Zdroj: České dráhy
Trať 170 byla v úseku Plzeň- Cheb již jednou po převratu zrychlována, ale jen na rychlost 130 km/h. Osazování staničního osvětlení rtuťovými výbojkami Philips (Svojšín, například) bylo také s křížkem po funuse. Ale na budově nádraží v Chebu je poděkování fondu Phare za dotaci , určenou k dokončení elektrifikace úseku Cheb- Státní hranice (12 km). Ta už je jistě elektrifikovaná. Už se asi nestihne termín zprovoznění spoje Donau- Moldau Bahn, zahájení provozu bylo naplánováno na rok 2015 (160/200 km/h). Ten měl ovšem jít přes Domažlice.