Youtuber zkoumal, jak rezne vyřazená Tesla
Tesla Model 3, zdroj foto: Pixabay
Tesla Model 3, zdroj foto: Pixabay

Youtuber zkoumal, jak rezne vyřazená Tesla

4 prosince, 2024 0 Od Pavel Žižka
Jirka Zima, známý na YouTube jako swarm, přichází s dalším podrobným testem elektromobilů. Tentokrát se pustil do detailního průzkumu stavu vyřazené Tesly Model 3, která byla dříve využívána jako taxi a po stovkách tisíc kilometrů provozu si prošla důkladnou kontrolou. Video s názvem „Vyřazená taxi Tesla – kde bude reznout a jak moc je hliníková“ slibuje odpovědi na otázky, které si možná klade nejeden zájemce o ojetou Teslu. Na co Jirka přišel?

Taxík za 450 tisíc korun pod lupou

Jirka ve videu představuje Teslu Model 3, kterou pořídil za 450 tisíc korun. Auto prošlo náročným provozem jako taxi, což se na jeho stavu odrazilo. Jak Jirka poznamenává, po první zimě, kterou strávila Tesla zabahněná a neočištěná, bylo jasné, že další zimu to takto nejde. Proto došlo na odstrojení karoserie a detailní čištění.

Hliník versus ocel: Kde Tesla reznout nebude?

Tesla Model 3 má pověst vozu, který využívá kombinaci hliníku a oceli, což přináší výhody i slabiny. Jak Jirka ve videu ukazuje:

  • Hliníkové části karoserie jsou odolné vůči korozi, ale nejsou použité všude.
  • Problémová místa se nacházejí zejména tam, kde se hliník spojuje s ocelí nebo plastem – například podběhy a prahy. Tyto oblasti jsou náchylné k zanesení nečistot a vlhkosti, což může vést ke vzniku rzi.
  • Zajímavý detail: Tesla využívá méně hliníku, než by se mohlo zdát, což může být z dlouhodobého hlediska slabinou.

Jak jsou na tom brzdy a další konstrukční detaily?

Další část videa se věnuje stavu původních brzd a dalších komponent:

  • Brzdy se ukazují jako jedno z míst, která vyžadují pravidelnou péči, zvlášť pokud vůz tráví hodně času v klidovém režimu.
  • Jirka také upozorňuje na nedostatky v konstrukci, které mohou vést k problémům s životností vozu – například nedostatečné utěsnění některých spojů.

Co čekat příště?

Video je pouze první částí větší série. Jak Jirka zmiňuje, kvůli rozsahu materiálu oddělil první větší závadu a výměnu volantu do samostatného videa, které vyjde v příštích dnech.

Stojí to za to?

Tesla Model 3 jako vyřazený taxík ukazuje, že i elektromobily mají své slabiny, a přestože koroze není tak zásadní problém jako u klasických spalovacích aut, rozhodně se jí nevyhýbají. Swarm tak znovu ukazuje, že detailní průzkumy stavu elektromobilů jsou nejen poučné, ale také zábavné.

Nezapomeňte sledovat Jirkův kanál, kde se dozvíte nejen o opravách Tesly, ale i o dalších zajímavostech ze světa elektromobility.

zdroj: Jirka Zima (swarm)

zdroj: Jirka Zima (swarm)