Jirka Zima, známý na YouTube jako swarm, přichází s dalším podrobným testem elektromobilů. Tentokrát se pustil do detailního průzkumu stavu vyřazené Tesly Model 3, která byla dříve využívána jako taxi a po stovkách tisíc kilometrů provozu si prošla důkladnou kontrolou. Video s názvem „Vyřazená taxi Tesla – kde bude reznout a jak moc je hliníková“ slibuje odpovědi na otázky, které si možná klade nejeden zájemce o ojetou Teslu. Na co Jirka přišel?
Taxík za 450 tisíc korun pod lupou
Jirka ve videu představuje Teslu Model 3, kterou pořídil za 450 tisíc korun. Auto prošlo náročným provozem jako taxi, což se na jeho stavu odrazilo. Jak Jirka poznamenává, po první zimě, kterou strávila Tesla zabahněná a neočištěná, bylo jasné, že další zimu to takto nejde. Proto došlo na odstrojení karoserie a detailní čištění.
Hliník versus ocel: Kde Tesla reznout nebude?
Tesla Model 3 má pověst vozu, který využívá kombinaci hliníku a oceli, což přináší výhody i slabiny. Jak Jirka ve videu ukazuje:
Hliníkové části karoserie jsou odolné vůči korozi, ale nejsou použité všude.
Problémová místa se nacházejí zejména tam, kde se hliník spojuje s ocelí nebo plastem – například podběhy a prahy. Tyto oblasti jsou náchylné k zanesení nečistot a vlhkosti, což může vést ke vzniku rzi.
Zajímavý detail: Tesla využívá méně hliníku, než by se mohlo zdát, což může být z dlouhodobého hlediska slabinou.
Jak jsou na tom brzdy a další konstrukční detaily?
Další část videa se věnuje stavu původních brzd a dalších komponent:
Brzdy se ukazují jako jedno z míst, která vyžadují pravidelnou péči, zvlášť pokud vůz tráví hodně času v klidovém režimu.
Jirka také upozorňuje na nedostatky v konstrukci, které mohou vést k problémům s životností vozu – například nedostatečné utěsnění některých spojů.
Co čekat příště?
Video je pouze první částí větší série. Jak Jirka zmiňuje, kvůli rozsahu materiálu oddělil první větší závadu a výměnu volantu do samostatného videa, které vyjde v příštích dnech.
Stojí to za to?
Tesla Model 3 jako vyřazený taxík ukazuje, že i elektromobily mají své slabiny, a přestože koroze není tak zásadní problém jako u klasických spalovacích aut, rozhodně se jí nevyhýbají. Swarm tak znovu ukazuje, že detailní průzkumy stavu elektromobilů jsou nejen poučné, ale také zábavné.
Nezapomeňte sledovat Jirkův kanál, kde se dozvíte nejen o opravách Tesly, ale i o dalších zajímavostech ze světa elektromobility.
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkční
Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.