Čtyři roky s elektromobilem. Majitel popsal zkušenosti s Teslou Model 3
21 února, 2024Jestli ve světě elektromobility existuje vůz, který lze nazvat gamechangerem, je to Tesla Model 3. Americká automobilka Elona Muska v roce 2017 přišla se sedanem velikosti Octavie, jehož cena se třeba právě od špičkově vybavených Octavií příliš nelišila. A neliší se ani dnes, spíše naopak. Tím se z něj stal celosvětový bestseller. Jan Staněk, známý též jako Electro Dad, před několika dny shrnul, jak se s takovým autem žije, pokud jej čtyři roky využíváte jako rodinné auto.
Čtyři roky (čtyři zimy) a 92 tisíc kilometrů. To už je slušná porce na nějaké to bilancování. Jak asi z přezdívky Jana Staňka tušíte, je nadšencem do elektromobility, a tak nějaké hejtování nečekejte. To by se nakonec nehodilo ani k jeho distingovanému projevu. Na druhou stranu se ve svých videích netají tím, že u výrobků Tesly nachází i slabé stránky, takže se tato recenze neobejde ani bez kritiky. Určitě vás ale zajímá, kolik jí bude.
Tesla Model 3 byl prvním velkým elektromobilem pro masy. V poměru velikosti a pořizovací ceny se mu dodnes vlastně nikdo nepřiblížil. Stejně tak toto auto exceluje v efektivitě a aerodynamice. Vždyť dokáže nabídnout velmi slušný dojezd i se základní baterií. Jan Staněk přitom využívá verzi Long Range, tedy s pohonem všech kol a s větší baterií, ovšem bez tepelného čerpadla. Zaznamenal výrazně vyšší spotřebu v zimě? A jak je to se spolehlivostí a s dílenským zpracováním? Vždyť Tesla prý v obou těchto oblastech hodně klopýtá a její nejlevnější model určitě nebude v tomto ohledu na vrcholu. Pokud vás to zajímá, budete si muset video Jana Staňka pustit.
zdroje: Jan Staněk – Electro Dad, Wikipedia
Koupit elektroauto bez tepelného čerpadla je chyba. Baterie bude mít menší životnost.
ten nájezd udělám za 1,5 roku……to by bylo to elektromobil po smrti za 4 roky