Mitsubishi ASX 1.6 Hybrid: Technický skvost
2 února, 2024Dva elektromotory, jeden spalovací motor, čtyři převodové stupně pro spalovací motor, dva pro elektromotor. Takhle nějak vypadá technický základ Mitsubishi ASX 1.6 Hybrid ve zkratce. Jak tento zajímavý hybridní systém funguje v praxi a jaká zajímavá řešení přináší? Sledujte podrobný videotest!První Mitsubishi ASX přišlo na trh v roce 2010. Jednalo se o praktické subkompaktní SUV ze staré školy. Jeho kvality a rozpačitá léta japonské značky vedly k tomu, že ve výrobě vydrželo dlouhých 13 let. Až v loňském roce jej nahradila po dvou faceliftech nahradila druhá generace. A ta zarytým fanouškům tohoto modelu přinesla šok. Svébytný model, který sázel na nesmrtelnou techniku nahradil klon Renaultu Captur. Francouze! Tolik hejtů při svém uvedení schytalo málokteré auto. Je však třeba nadávat?
Mitsubishi ASX 1.6 Hybrid
- Rok výroby – 2024
- Generace vozidla – 2.
- Najeté kilometry – 23 700
- Zdvihový objem motoru – 1598 cm3
- Palivo – benzin
- Počet válců/ventilů na válec – 4/4 (řadový, atmosférický)
- Převodovka – automatická multimódová, 6 stupňů
- Poháněná náprava – pohon předních kol
- Maximální výkon – 105 kW
- Maximální točivý moment – 148 Nm (spalovací motor), 255 Nm (elektromotor)
- Maximální rychlost – 170 km/h
- Zrychlení 0-100 km/h – 9,9 s
Hlučnost
Hlučnost v interiéru (pravé ucho řidiče) při 130 km/h – 69 dB
Spotřeba
- Naměřená spotřeba město – 7 l/100 km
- Naměřená spotřeba okresní cesty – 5,1 l/100 km
- Naměřená spotřeba dálnice 130 km/h – 6,7 l/100 km
- Naměřená spotřeba dálnice 115 km/h – 5,6 l/100 km
- Naměřená kombinovaná spotřeba – 6,1 l/100 km
- Objem palivové nádrže – 48 l
- Emise CO2 – 104 – 108 g/km
- Emisní norma – EURO 6d
Rozměry a hmotnosti
- Délka – 4227 mm
- Šířka – 1797 mm
- Výška – 1567 mm
- Rozvor – 2639 mm
- Rozchod vpředu – 1560 mm
- Rozchod vzadu – 1547 mm
- Světlá výška – 174 mm
- Zavazadlový prostor min. – 326 l
- Zavazadlový prostor Max. – 1149 l
- Pohotovostní hmotnost – 1440 kg
- Celková hmotnost – 1896 kg
Plusy
- stylový design
- dobrý dosvit předních světlometů
- posuvná zadní sedadla
- praktický kufr
- velmi dobrá ergonomie v interiéru
- příjemně naladěný podvozek
- výborně fungující asistenční systémy
Minusy
- dráha voliče automatu nesedí s označením jednotlivých poloh
- pomalejší reakce hybridního systému při dynamické jízdě