Po polovině Dakaru je pilot z Domažlicka průběžně druhým nejlepším Čechem
13 ledna, 2024“Cílem je Dakar dojet,” říkal meclovský pilot Karel Trněný v rozhovoru pro Deník před startem letošního Rallye Dakar. Na start nejtěžšího závodu vyrazil již potřetí a zkušenosti přetavuje v úspěch.
Když se řekne Karel Trněný, milovníci motorsportu v celé České republice zbystří. Jméno meclovského pilota za jeho čtvrt století dlouhou kariéru zarezonovalo napříč širokým spektrem disciplín, zejména pak v klasické rallye. V Rallye Dakar se poprvé mihlo v roce 2017, kdy jel v rychlém asistenčním kamionu pro Martina Prokopa.
V loňském roce se Karel Trněný s navigátorem Milanem Horylem postavili na start náročné rallye ve vlastním voze. Krotil Ford F150 Raptor, který provádí trasou náročného závodu i letos, tentokrát však s navigátorem Michalem Ernstem. I ten má zkušenost s Dakarem. V roce 2012 v Jižní Americe navigoval kamion Aleše Lopraise. Vloni Trněný odstoupil již ve čtvrté etapě. Jeho opatrný cíl soutěž dokončit je tak pochopitelný.
Po polovině Dakaru je jasné, že minimálně co do počtu odjetých rychlostních zkoušek jde o Trněného nejlepší Dakar. Má za sebou všech šest etap a v soutěži pokračuje dále. V sobotu 13. ledna si tak může “užít” den volna. Ten se sice obejde bez měřených kilometrů, práce na voze ale většinu posádek nemine. Přesto si Trněný s Ernstem podle svých slov naplánovali čas na odpočinek a regeneraci.
Trněný zároveň může být spokojený i se svými dosavadními výsledky. Do závodu vstoupil opatrně 79. příčkou v celkovém pořadí. Postupně však zrychluje a stoupá vzhůru. Po brutální dvoudenní etapě ve čtvrtek a v pátek mu patří 62. pozice. Mezi automobily je to dokonce parádní 34. pozice. Lepším Čechem je v tuto chvíli pouze Martin Prokop na 7. pozici. Ano, ten Martin Prokop, v jehož týmu se Trněný na Dakaru objevil poprvé. Na lídra Carlose Sainze v polovině závodu Trněný ztrácí 9 hodin, 28 minut a 4 sekundy. Tak hodně štěstí do druhé půlky Dakaru!
zdroje: Deník, Rallye Dakar, Workoutland Racing