Ssangyong Korando: Lamač racionálních srdcí
27 května, 2023Dvakrát nevstoupíš do jedné řeky. Tohle pořekadlo zřejmě v Koreji neznají. Ssangyong to totiž v České republice zkouší už poněkolikáté. I díky malému množství autosalonů se s jeho výrobky dvakrát často nesetkáte. Jenže v okolí měst, kde Ssangyong oficiální zastoupení má, nejsou tyto vozy žádnou anomálií. A mezi taková města patří i Plzeň a ještě nedávno i Rokycany. I proto je Ssangyong Korando zajímavý vůz i pro Plzeňáky.
Levný Korejec
Právě cenou totiž tohle auto silně převyšuje své konkurenty. Za 569 tisíc korun dostanete pohledné rodinné auto velikosti Hyundai Tucson nebo Škody Karoq s benzinovou patnáctistovkou pod kapotou a ve výbavě Style plus, která musí stačit snad každému. Mě by tedy stačila. Kromě obligátní automatické klimatizace ji charakterizují i LED světlomety nebo vyhřívání předních sedadel i volantu, parkovací senzory i parkovací kamera a samozřejmě tempomat. Já víc od rodinného auta nechci.
Licitovat u výběru motorizace přitom není třeba. Vznětová šestnáctistovka z ceníků před pár dny zmizela, a tak nic jiného než zmíněnou 1.5 Turbo GDI už neseženete. Motor je to příjemný, kultivovaný a disponující adekvátní silou. 120 kW a 280 Nm bohatě stačí. Jedinou pihou na kráse je trochu vyšší spotřeba. Zatímco obdobná jednotka od Volkswagenu zvládne jezdit i pod šest litrů na sto kilometrů, u tohoto Korejce budete rádi za sedm. Ale ani to není nijak tristní výsledek, že.
Slušný interiér
Korejská auta jsou často vysmívána kvůli kvalitě interiéru. Hyundai i Kia už tomuto stereotypu dávno unikají. V případě SUV Ssangyong Korando je v tomhle směru jasno hned po usednutí. Tvarům chybí jakékoli “asijské” výstřelky. Palubní deska by mohla být vmontována do jakékoli Škody nebo Volkswagenu a nikoho by to nepopouzelo. Zpracování na solidní úrovni, materiály jakbysmet. Ergonomie bez problému. Potěší ne moc velký displej informačně-zábavního systému, který staromilsky neční z palubní desky. I tady ale jednu pihu na kráse najdu. Nevím, kdo Korejcům radil s výběrem látky potahů. Prémie by si za to odnést neměl. Jakási umělá teplákovina není příjemná ani na pohled ani na dotek. Vám možná sedne, mně se nelíbí. Na druhou stranu je všude pro běžně velkého člověka dostatek prostoru, a to platí i o kufru.
Klíčové ale je, jak takové rodinné auto jezdí. Rozčilovat se u levného kompaktního SUV, že si zatáčkovitou okresku nedává jako předkrm, by asi nebylo fér. Rodina ale určitě ocení, že toto auto auto skvěle filtruje nerovnosti, a to i akusticky. Podvozek i motor je na korejské poměry vůbec velmi dobře odhlučněný. Prostě pro rodinu ideál. Dobrou zprávou je i fakt, že s automatem, který se stejně jako pohon všech kol dodává za příplatek necelých 50 tisíc, si tenhle agregát celkem rozumí. Rodinné pohodě tak nemá co bránit.