Suzuki Vitara: Skvělá hodnota za překvapivou cenu
Suzuki Vitara, foto: Dominik Parajka
Suzuki Vitara, foto: Dominik Parajka

Suzuki Vitara: Skvělá hodnota za překvapivou cenu

8 ledna, 2024 0 Od Dominik Parajka

Časy se mění, ale Vitara stále zůstává Vitarou. Přestože je dnes nabitá moderními technologiemi a dokonce i mild-hybridním systémem, stále si zachovává svůj poctivý japonský základ a co je důležité, nabízí vynikající poměr ceny a hodnoty. Jak funguje ve své nejnovější verzi a čím vším dokáže zaujmout? To jsem zjišťoval v podrobném videotestu!


Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid

  • Rok výroby – 2023
  • Generace vozidla – 4.
  • Najeté kilometry – 1 000
  • Zdvihový objem motoru – 1373 cm3
  • Palivo – benzin
  • Počet válců/ventilů na válec – 4/4 (řadový, přeplňovaný turbodmychadlem)
  • Převodovka – manuální, 6 stupňů
  • Poháněná náprava – pohon všech 4 kol
  • Maximální výkon – 95 kW při 5500 ot/min
  • Maximální točivý moment – ​​235 Nm při 2000 – 3000 ot/min
  • Maximální rychlost – 190 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h – 10,2 s

Otáčky motoru na dálnici

Otáčky motoru při 130 km/h – 2600 ot/min

Hlučnost

Hlučnost v interiéru (pravé ucho řidiče) při 130 km/h – 69 dB

Spotřeba

  • Naměřená spotřeba město – 6,7 l/100 km
  • Naměřená spotřeba okresní cesty – 4,8 l/100 km
  • Naměřená spotřeba dálnice 130 km/h – 6,7 l/100 km
  • Naměřená spotřeba dálnice 115 km/h – 5,1 l/100 km
  • Naměřená kombinovaná spotřeba – 6,1 l/100 km
  • Objem palivové nádrže – 47 l
  • Emise CO2 – 131 – 136 g/km
  • Emisní norma – EURO 6d

Rozměry a hmotnosti

  • Délka – 4175 mm
  • Šířka – 1775 mm
  • Výška – 1610 mm
  • Rozvor – 2500 mm
  • Rozchod vpředu – 1535 mm
  • Rozchod vzadu – 1505 mm
  • Světlá výška – 175 mm
  • Zavazadlový průměr min – 362 l
  • Zavazadlový prostor max. – 1119 l
  • Pohotovostní hmotnost – 1320 kg
  • Celková hmotnost – 1770 kg

Plusy

  • nestárnoucí design
  • praktický zavazadlový prostor
  • vynikající potahy sedadel – kombinace syntetické kůže a semiše
  • jednoduchý, ale přehledný a intuitivní infotainment
  • příjemné jízdní vlastnosti
  • velmi dobré naladění hybridního systému, zátah motoru
  • špičkově fungující start-stop systém díky startér-generátoru
  • rychle reagující pohon všech 4 kol

Minusy

  • tvrdá loketní opěrka v zadních dveřích
  • světla by mohla svítit lépe
  • zastaralé ovládání palubního počítače

zdroj: dominiccarsk.sk