Hyundai i40: Prostě dobré auto
28 listopadu, 2023Rodinné auto střední třídy je ohroženým druhem. Móda crossoverů a SUV ublížila prodejům snad nejvíce právě v tomto segmentu automobilového trhu. V našich končinách jde přitom o častou volbu těch, kdo chtějí velké auto staré maximálně 5 let za cenu nepřesahující 300 tisíc korun. Zatím ale je z čeho vybírat. Jako velmi zajímavá volba se jeví i Hyundai i40.
Tohle auto mohla veřejnost poprvé spatřit na autosalonu v Barceloně v roce 2011. Technický základ sdílí s modelem Sonata, který boduje především za oceánem. V Evropě se i40 měla stát vozem, který dokáže překonat předsudky z korejského původu.
Povedlo se to tedy jen částečně. Už design totiž spíše rozděloval. Zatímco jedni tuhle avantgardu přes srdce nepřenesli, jiní nad vzhledem vysloveně jásali. Hlavní linie exteriéru se bez přehánění povedly. Množství prolisů a často samoúčelných křivek ale nejednoho konzervativního Evropana spíše odradilo. A platilo to zvenku i uvnitř. Facelift v roce 2015 ale jednoznačně pomohl.
U auta je přece jen důležitější, jak jezdí. V tomhle případě lze leccos odhadnout už po přečtení seznamu dostupných motorizací. Ty zážehové zastupovala atmosférická šestnáctistovka a dvoulitr, naftu spalovala sedmnáctistovka a šestnáctistovka CRDi, které jsou zároveň v autobazarech nejčastějšími jednotkami. Pod devět vteřin Hyundai i40 stovku nedalo ani s jedním z nich. Všechny motory byly určeny především pro klidnou jízdu krajinou.
A podvozek je na tom úplně stejně. Spolu se sedadly a odhlučněním nabídl solidní komfort. Zároveň poskytoval i velkou dávku stability. Zatáčkovité okresky ale jeho doménou nikdy nebyly. Svůj díl viny na tom neslo i přeposilované řízení bez ždibínku zpětné vazby. Ale tohle není Mazda 6! Hyundai i40 vždycky stálo jiné peníze a cílilo na jiné zákazníky.
A těm svým dobře poslouží i jako ojetina. Léta ukázala, že pětiletá tovární záruka bez omezení kilometrového proběhu nebyla zbytečně sebevědomá. Žádná z jednotek nevykazovala zvýšenou poruchovost. Ty vznětové dokonce patří mezi nejspolehlivější svého druhu. Jediný problém, který se u sedmnáctistovky vyskytoval, byly občas praskající hlavy válců. I to by však mělo být od modelového roku 2014 minulostí. Někteří uživatelé si stěžují na poddimenzované díly podvozku, které je třeba častěji měnit. Jinak jde ale o solidní auto za solidní peníze. Nic víc nic míň.
zdroj: Zpětné zrcátko
Mám Hyundai i40 rok 2017,1.7 crdi 104 kW.
Souhlasím a musím říct, že jsem měl již mnoho vozů,ale zatím toto je co se týká jízdních vlastností,komfortu a spolehlivosti nejlepší vůz.
I40 jsem měl 3 roky (cca 150 tis. km) a můžu jedině doporučit. Následné přesednutí do Octavie 3FL a později O4 bylo velkým zklamáním. Parádní vnitřní prostor, pohodlí, odhlučnění a bezchybná spolehlivost. Za celou dobu jsem řešil pouze 2 závady – notoricky známkou vadu předního parkovacího čidla (výměna v záruce) a hluk od zadních brzd při jejich silném zahřátí (vyčištěno). Skvělé auto, skvělý motor (1.7 CRDi 100kw). Spotřeba srovnatelná s Oktávií 110kw na stejné trati, ale při ostřejší jízdě nestoupala tolik jako u Škody. S klidným srdcem ji můžu doporučit i jako náhradu Superbu nebo Passatu.