Škoda slaví 90 let modelu Superb
Škoda Superb OHV (1948), zdroj foto: Škoda auto
Škoda Superb OHV (1948), zdroj foto: Škoda auto

Škoda slaví 90 let modelu Superb

31 ledna, 2024 0 Od Pavel Žižka

Prezentace automobilky Škoda na pařížské výstavě Rétromobile akcentuje 90. výročí zahájení výroby modelu Superb. Vedle čtveřice vozů s tímto jménem jsou součástí expozice na výstavišti Porte de Versailles také sportovní vůz Škoda 1100 OHC Coupé (1959), prestižní automobil Škoda Hispano-Suiza (1928), unikátní projekt Voltavia (1969/2023) a Škoda Vision 7S. Tento koncept velkého elektrického SUV v roce 2022 ukázal designový směr Modern Solid budoucích vozů značky Škoda.


Společně s francouzským dovozcem Škoda France připravila mladoboleslavská automobilka pro výstavu Rétromobile exkluzivní přehlídku vozů. Na výstavišti Porte de Versailles bude odborné i laické veřejnosti představeno osm automobilů, které reprezentují různá období historie, současnosti i budoucnosti značky Škoda. „Při výběru vozů, s nimiž se letos prezentujeme v městě nad Seinou, jsme samozřejmě v první řadě zohlednili významné výročí 90 let od zahájení výroby vozu Superb,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea.

Ještě předtím, než se v roce 1934 začala psát historie modelové řady Superb, vyráběla automobilka Škoda v letech 1926 až 1930 prestižní vozy v rámci licenční produkce limuzíny Hispano-Suiza. Vůz španělsko-švýcarské značky z roku 1928 bude také na stánku Škoda na pařížském výstavišti. Modelová řada Superb je na stánku Škoda zastoupena třemi
šestiválcovými historickými vozy v různých provedeních z let 1936, 1938 a 1948. Doplňuje je nejaktuálnější novodobá generace s letošním rokem výroby, která je důstojným pokračovatelem tradice řady mladoboleslavských vozů se špičkovou výbavou a technologiemi.

Závodění a motorsport provází dnešní automobilku Škoda už od jejích počátků. Připomínky úspěšné historie v motoristickém sportu se zhostí raritní bolid Škoda 1100 OHC Coupé, který si tak zároveň odbude svou premiéru na francouzské půdě. Uzavřené verze atraktivního závodního speciálu vznikly v letech 1959/1960 pouhé dva kusy. Plně provozuschopný závodní speciál vznikl renovací dochovaného rámu, podvozku, agregátu a stavbou karoserie
podle originální dokumentace, přičemž bylo použito jak tradičních postupů, tak nejmodernějších technologií.
zdroj: Škoda auto (tisková zpráva)