Tank ONO: Rozumná cena, nebo past?
5 srpna, 2023Ceny všeho rostou. Inflace trápí peněženky i rodinné rozpočty. Každá cesta k ušetření je vítaná. Proto se stále častěji mezi řidiči skloňují slova Tank ONO. Tato síť čerpacích stanic nabízí dlouhodobě nejlevnější benzin i naftu. Jenže jako má řadu zastánců, má i řadu odpůrců, kteří tvrdí, že si palivem odsud můžete zničit motor. Kdo má pravdu?
Hned v úvodu článku je třeba zmínit, že v žádném případě (a pro mě bohužel) nevzniká v rámci placené spolupráce či jakékoli podpory tohoto magazínu. Vše, co se na následujících řádcích dočtete, je syntézou objektivních zjištění státních i nestátních institucí, stejně jako subjektivních pocitů mých i lidí v mém okolí, kteří s Tank ONO máme dlouhodobou zkušenost.
V době, kdy tento článek vzniká, stojí Natural 95 na většině pump kolem 39 Kč. Nafta je zhruba o dvě koruny levnější. Ze stránek Tank ONO se dozvíte, že na VŠECH jejich pobočkách koupíte Natural 95 za 37.50 Kč a naftu za 35.50 Kč. Ušetříte tedy více než korunu, na nádrži třeba i stovku. V době vrcholného chaosu na začátku otevřeného konfliktu na Ukrajině činil tento rozdíl klidně i čtyřikrát tolik. Manažeři Tank ONO nepodlehli pokušení zdražovat víc, než bylo nutné, čímž z tohoto plánu usvědčili konkurenci. Jestli mi někdy byla tato značka sympatická, tehdy tím více.
Proč tak levně?
Proč to ale prodávají tak levně? Za vším hledejte úspěšný byznys plán, který prověřilo téměř 30 let na trhu. Od chvíle, kdy Tank ONO v roce 1994 otevřelo v Plzni první pobočku, jede systémem minimální marže – maximální obrat. V tuto chvíli zůstává firmě asi koruna z každého prodaného litru paliva. Cílem je ho prodat co nejvíce, což se evidentně daří. U které jiné pumpy jste v poslední době viděli tak dlouhé fronty? A snaha šetřit je na pumpách i vidět – personál jen v nejnutnějším množství, stojany, které už mají hodně za sebou, grafika a estetika, do které se už léta neinvestovalo. Špína tu ale rozhodně není. Prostě cesta, jak za co nejméně peněz nabídnout co nejvíce. Trochu to připomíná příběh rumunské automobilky Dacia. Tady naleštěnou bídu nenajdete, ale z celé firmy čiší upřímné motto: Jsme levní!
Jeden zásadní rozdíl tu ale je. Zatímco za rumunskou automobilkou stojí francouzský gigant Renault, Tank ONO je ryze českou a vlastně i rodinnou firmou. Čeští majitelé, daně placené u nás,… Pokud bychom k čerpacím stanicím přistupovali jako k jakýmkoli jiným obchodům či službám, jistě bychom rádi podpořili tuzemského podnikatele oproti nadnárodní síti. I tento úhel pohledu je třeba zmínit.
A co kvalita?
“Tak si tam jezdi, ale za dva roky ti odejdou vstřikovače nebo palivové čerpadlo,” tak zní názory řady automobilových fanoušků, když jim prozradím, že nemám problém brát benzin z Tank ONO. Jistě, ty nízké ceny jsou prostě podezřelé. Jenže vážně špatné palivo prostě poznáte – auto pocitově nejede, dramaticky stoupne spotřeba. Nevím, možná jsem měl štěstí, ale s tím jsem se tady ještě nesetkal ani já, ani nikdo z mého okolí. A podobné štěstí měli zřejmě i kontroloři České obchodní inspekce. Navštěvují to tu často. Na mapě stanic, kde bylo odhaleno nekvalitní palivo, byste ale některou pobočku Tank ONO hledali marně. Většina těch pokutovaných jsou opravdu malí prodejci, jejichž provozovny vypadají podezřele na první pohled. Najdete tu ale třeba i plzeňskou OMV. Legendy o prémiových značkách a prémiových palivech tedy dostávají trhliny.
Ne, určitě Tank ONO není nejlepší čerpací stanicí s nejlepšími službami a nejpříjemnějším prostředím. Natankovat se tu ale určitě bát nemusíte a ušetřené peníze jsou jen příjemným bonusem. Jediné, co vás může trápit je, že vás někdo uvidí, jak tankujete “u levnýho Ona”.
zdroj: Kverulant.org
Tankuji do Mercedesa V u ONO naftu s aditivem, než jsem jej vyměnil letos za novější, najeto za 5 let 300 tisíc kilometrů a žádný problém !!!
Přesně, pamatuju tu první pumpu v Plzni, i tu druhou v Nýřanech, a když otevřeli ONO v Jihlavě, tankuju POUZE tam. Benzín i naftu. Během těch let a statisíců ujetých km vše v pohodě. Kdyby se tam vyskatla nějaká nekvalita, tak by jim to kamioňáci dávno zapálil. Takže tak, to jen pro ty rejpaly, kteří tam nikdy nenatankovali, ale Pepa v hospodě řikal…..
Tankuji u ONO ve Dvořišti… jezdím dálky s Fiatem Ducato, nikdy žádný problém, dobré kafčo před Rakouskem, ještě lepší při návrtu domu…
Ve firmě máme 8 služebních aut od A7 po Sandero a dle nařízení majitele všechna auta jezdí na ONO kde tankují co je třeba + přidáváme aditiva. S ohledem na najeté km/rok za cca 8 let co toto praktikujeme firma již ušetřila minimálně statisíce Kč. Auta jezdí denně a s ohledem na najeté km by se nám problémy s palivem již dávno projevili.
Tankuji u čerpací stanice Tank ONO na “staré hradecké” u Poděbrad /Vlkov pod Oškobrhem/ už více než 5 let. Žádný problém s palivem, motor mé Fabie si spokojeně vrní a spotřeba v pohodě 😊.
Takže za mne jen spokojenost.
Jenom kdyby jich bylo více po celé republice. A ne ty zlodějské firmy co tady jsou. Přejí rodinné firmě ONO jenom to nejlepší a ať se jim daří co nejlépe.
Souhlasím, beru u sítě ONO naftu 25 let, bez jediného problému. Asi před 20 lety jsem v Nýřanech oslovil jednoho pána z obsluhy (ukázalo se, že je jedním ze spolumajitelů) a ohledně kvality paliv mi sdělil, že při té rychlosti, s jakou se u jejich pump otáčí dodavatelé nějaké úhybné manipulace s palivem vůbec nepřipadají v ůvahu. Pracuji v automobilovém průmyslu a sledujeme průběžně zveřejněné zprávy o kvalitě paliv a ONO niky v seznamu nefigurovalo (na rozdíl třeba od Shell nebo OMV).
přesně tak souhlasím
Jezdim pravidelně na Mělník,jsou tam 2 pumpy ONo .Tankuji tam pravidelně,nebo v Praze na Cernokostelecke vypadovce.Jezdim prakticky jako mnozí po cele republice a Tankuji pokud je to možné u ONO.Problem jsem nikdy neměl.Povazuji ONO za kvalitní podnik.Je to spíše závist.Kdyby to bylo naopak,nestály by tam ve frontě desítky vozů.
Jenom kdyby jich bylo více po celé republice. A ne ty zlodějské firmy co tady jsou. Přejí rodinné firmě ONO jenom to nejlepší a ať se jim daří co nejlépe.
Kdyby bylo takových podnikatelů většina (hlavně těch velkých), nezanikl by náš kapitalismus na nenažranost.
– tedy, ještě zrušit dotace
Na ONO tankuji 30 let a žádný problém s autem jsem nikdy neměla. Kritika je jen konkurenční boj.
Tankuji u čerpací stanice ONO po celou dobu co je na trhu.
Tankuji do autobusů. os. vozidel a nikdy jsem neměl sebemenší problém.
Jem rád,že ONO je na trhu.
Heřmanský s.r.o.
Můžu to jen potvrdit, Mílo.
V Plzni mi odešly vstřikovače po natankování u Shellky. To jen pro zajímavost. Už tam netankuji.
Take tankuji u ONO a zadny problem,nepotrebuji mit tankovaci stanici v luxusu s predrazenym doplnkovym zbozim,zajimam me za kolik natankuju.
Tank ONO se bohužel zatím do Liberce nedostal. A bylo by to potřeba.
Nevím jak benzín, ale nafta cca před 8mi lety plná nádrž na ONO, hlučný motor, dojezd 900 km. Plná nádrž OMV, ticho, citelně lepší výkon, dojezd 1200 km. Stejný auto, stejná trasa, stejný náklad. Můj servisák se baví rozřezáváním použitých filtrů a posílá mi fotky. Dlouhodobě nejhorší Shell, ONO a Benzina. Filtr čenej jak bota.
Tank ono Popovice u Brna. Octavia 2 2.0tdi 103kw BKD nájezd 412 000km. Plná nádrž a nájezd cca 1000-1300km podle jízdy, motor krásně tichý a táhne perfektně. Předtím jsem tankoval benzinu a auto skoro nejeli a nájezd max 800km takže já si stěžovat nemohu
Ahoj, můžu jen potvrdit. Měl jsem motorku na pravidelném servisu a po cestě domů mi blikla rezerva. Jel jsem zrovna kolem Shell Klatovy, tak jsem hned natankoval plnou. Asi za 1-2km začala motorka cukat až dojela. Takže zpět do servisu, jde pouze vyčistili karburátor vylili nádrž a ještě mi rekli co jsem tam nalil. Od té doby tankuji jinde a jezdím vesele dál.
Já tam neberu tak od 2012. Tehdy opravdu jsem pociťovat pokles výkonu a až o litr větší spotřebu. Věřím, že dnes je to už ok, ale zkrátka tato značka u mne pozbyla důvěry. Obdobně Shell.
Každopádně jsem rád, že je na trhu a umravnuje tak trochu konkurenci.
Při jejich výtoči a při vědomí, že u nás lze brát paliva jen ze dvou rafinérií (tudíž jsou na 90 % čerpacích stanic naprosto totožná v té základní variantě bez aditiv), by bylo nelogické, kdyby jejich levnější benzín či nafta mohla negativně ovlivnit chod motoru.
Největší riziko naopak přinášejí ty čerpací stanice, kde se nezaváží tak často a palivo v nádržích leží i několik týdnů.
U ONO se není třeba bát je tam častější kontrola, neboť ji tam nenažraná konkurence pomocí anonymu posílá. Kdyby byla vláda pro lidi byly by stejné ceny i u státního Čepra (Euro Oil) ale vládě drahota vyhovuje kvůli vyššímu výběru DPH.
cepro nikdy mel jsem dojezd 10km vzal jsem primo v nadrzich cerpa Loukov… nejvetsi sklad v cr… autu se posrali vstriky po 30km odtah me vysel na 5500kc .. o 2 roky drive odesel egr ventil po nabrani opet plne nadrze v Loukově nikdy uz tam nic nevezmu
co má společného poškozený EGR spoleneho s tím,že jste zrovna natankoval na tank ono plnou nádrž?
Píše u Čepra, ne u Ono….
mám 3 auto a za 15 let co tankuji u ono naftu i benzín jsem neměl žádný problém,v zimě ani v lete. je fakt že u ono je vždy fronta přes den,jezdím tam v noci a bez problemu. mám to asi 2.5 km od domu. beru vždy plnou, jak kdy 75-80 litrů.
co má společného poškozený EGR spoleneho s tím,že jste zrovna natankoval na tank ono plnou nádrž?
Před cca 12 lety jsem tam tankoval. Výkon dolů, spotreba nahoru. Opakovaně. Teď už je to určitě ok, ale přesto k ono mám despekt. Obdobně jak k Shellce.
Kazdopadne jim držím palce. Líbí se mi jejich strategie.
Párkrát jsem natankoval naftu u ONO. Výkon byl o poznání horší a na nádrž jsem najel méně km, jelikož byla vyšší spotřeba, než když jsem tankoval u MAKRO. Tankuji vždy plnou a proto mohu vypočítat, jaká je spotřeba.
Poté co jsem do VW Golf tankoval cca 4 roky výhradně Vervu a 2x řešil “přicpaný” vstřik (při 7 a 50 tisících na tachometru) jsem, v souvislosti s brutálním zdražením PHM, začal tankovat na ONO. Rozdíl ve výkonu ani dojezdu nepozoruji, v peněžence však ano.
ONO ma jedny z nejkvalitnejsich paliv vubec, dle ruznych testu. Tento clanek je SPAM a poplasna zprava, v podstate myslim, ze je to protizakone.
Zdravím. Asi jte špatně četl, tady spíš autor ONO chválí. Jinak, taky tam tankuji už několik let a všecchno v pohodě, jsem ze Znojma a jezdím do Brna za rodiči, vždy tankuji 150 až 160 litrů, včetně kanystrů, vždy O. K. U nás totiž nafta stojí o 3 koruny více a kvalita nikde. Ještě že to ONO existuje.
20 let, mozna i vic, tu tankuji benzin. Nikdy zadny problem s autem. Obsluha vzdy prijemna, sluzby na tuto cenovou kategorii vynikajici. Drzim jim palce.
Výhradně u ONO tankuji benzín do svých vozidel v ČS po celé republice cca 20 let bez jediného problému. Aditivum VIF si přidávám sám, stačí 20 ml na celou nádrž, jedna plechovka mi na jedno auto vydrží i 2 roky. Ani při 150000 km není znát nějaký pokles výkonu a při seřizování ventilů či měření tlaků není zaznamenáno znatelné opotřebení, motor táhne jak čerstvě zajetý.
A ještě jeden důvod, proč na ONO tankuju, když mám možnost – obrovská výtoč. Jiné benzínky, kde beru Natural 98, ho tam suší kdo ví jakou dobu, ale na ONO se nemá kdy do benzínu natáhnout voda, nebo nějaký bordel.
Kdybych měl ONO v okolí bydliště, nebo po trase kudy jezdívám, tak tam tankuji taky. 🙂
Chtěli bychom Tank ONO v Hranicích na Olomoucku! Pokud by to v případě z Tank ONO někdo četl.
15 let beru vzdy u Tank ONO. Nemecke ekoblazny a vitace z OMV nepodporuji a ani v nemeckych predrazenych bidach nejezdim.
8 let Outlander PHEV, LC200 15 let jezdi dodnes na puvodni motor.
Ale stale je plno omezencu, kteri si koupi nemeckou nalestenou predrazenou bidu, se kterou musi jezdit na OMV, aby se jim nezadrel motor a nezanesly vstrikovace :-)), pry jim to lepe jede, nez kdyz natakuji jinde :-)))
jen pro ty co rikaji ze ono je spatne. vsechny pumpy berou z jedne rafinerie, ti co vozi cisterny povrdi, ze vse tece z jednoho kohoutku, jen nektere pumpy si pridavaji svoje aditiva a delaji jako premium…
aral ktery v cz asi uz neni tak se zavazel z rakouska
Já u nich netankuju! Bohužel v okolí není jejich stanice. Kdyby byla určitě tam budu jezdit.Zatím jezdím pro naftu 11 km kde není bio složka.
Tankuji u Tank ONO přesně celou dobu od otevření první stanice v Plzni. Nikdy jsem něměl s tímto jejich palivem problém. A to jsem to tankoval jak osobní auta, tak i nákladní.
Přes 20 let beru jen v Tank ONO, benzin i naftu, za tu dobu to bude kolem víc než 3/4 milionu km. Nikdy v žádném autě nebyl problém s palivem, vstřiky, filtry apod. Když občas musím nabrat jinde, žadný rozdíl jsem nepozoroval. Tank Ono není luxus, ale za malé peníze dostanete spolehlivé palivo. K tomu laciné zahraniční dálniční známky, dobré kelimkové kafe za 15, na wc to nesmrdí… není důvod jezdit jinam…
Spostu let tankuji u této společnosti a nikdy nebyl problém. Tank ONO má vliv na cenu Robin Oil kde je v blízkosti, jsou ceny stejné jako na ONU.
Tankuji u nich naftu už víc než 15 let. Zkoušel jsem i porovnávat dojezd a spotřebu při natankování “prémiových” paliv u Benziny, OMV i Shell a rozdíl nebyl vůbec žádný. MOL naproti nim úplně propadl. Škoda že ONO nemá čerpaček víc
😂 😂 😂 😂 😂 Jo, ten byl dobrej.
ONO je super nikdy jsem neměl problémy. Při takovém výtoči se ani není třeba obávat usazenin a kalů v nádrži benzínky oproti malým. Už židé říkali “Nemusí pršet, stačí když kape”.
Vidím u hranic s Bavorskem plno Mercedesů a BMW z Německa, kteří se nebojí tankovat do svých autíček.. Kdyby to bylo nekvalitní palivo určitě tam tankovat nebudou. Přeji firmě jen to nejlepší v podnikání a co nejvíc poboček v celé ČR. Určitě to pomáhá proti kartelovým dohodám u jiných prodejců.
Článek asi psal nějaký tupec. Jako že mě někdo uvidí u 0NO tankovat? Co si asi bude myslet? A co si myslí ti co vidí ty co tankuji u těch dalších benzinek o 2 Kč dráž,že to jsou idioti? když ONO mají kousek vedle. na pohonné hmoty jsou normy,tak pochybují,že to bude nějaká benzinka ryskovat. A když ano,tak kde je napsáno,že to bude vždy ONO.
Když mám možnost tak si vždycky vyberu Tank ONO. K nejbližší mám ale 40 km tak tankuji jen když jedu kolem a vždy plnou. Škoda že není Tank ONO i v mém městě, stopro bych tankoval už jen tu…….
Moderní elektronicky řízený silný motor sežere vcelku všechno bez velkých problémů, snížení životnosti nekvaliutním palivem se sice projeví, leč mnohonásobně větší následky mají psedoekonesmysly z nařízení totalitní EU. Na starém poctivém nafťáku bez elektronického řízení je však mnizerná nafta od TANK ONO okamžitě znát na snížené síle i výkonu, což se logicky projeví na spotřebě. Osobně jsem za ty roky (nedobrovolně) párkrát vyzkoušel TANK ONO a zadarmo drahé 😀 S Benzínem úplně totožné zkušenosti. Sekačky, křovinořezy, pily, traktůrky mají menší sílů a tedy logicky o 5-10%vyšší spotřebu. A při maximáljním zatížení stroje ta NEkvalita je brutálně znát, ta síla motoru prostě chybí…
Pokud jedu kolem Ona natankuji . PROSÍM MAJITELÉ O POSTAVENÍ TANK ONA V BLÍZKOSTI JABLONECKA ABY UTŘELY HUBY TY PŘEDRAŽENÉ PUMPY . V dnešní době je to masakr s cenami . Marže jak prase a vůbec se nestydí .
Kdykoli jsem natankoval u ONO Krupá u Rakovnika naftu do Volva, vždycky potom -dokud jsem tuhle naftu nevyjel – na křižovatkách a světlech chcipalo. U jiných slušných pump ne.
Před jedenácti lety jsem natankoval poprvé u ONO v Jihlavě naftu do Focusu 1,8 TDCi. Zkušebně do prázdné nádrže 10 litrů. Druhý den jsem vyjel se studeným motorem a po dvou stech metrech motor začal kuckat. Byl jsem rád, že jsem se doplížil domů. Po dolití nádrže normální naftou problém zmizel. Po několika týdnech jsem se nechal od kamarádů přesvědčit, že to byla náhoda (tisíce spokojených zákazníků) a natankoval u ONO znovu. Tentokrát jsem dojel o 100 metrů dál, ale motor zhasnul nadobro. Možná je to dneska lepší, ale mě u ONO už nikdy nikdo neuvidí.
Tankuji už 3 osobák u ONO, vše vždy OK. 1. OA VW Turan, motor bez kouření z výfuku, 275000Km, 2. VW Tiguan, bez problémů, 345000Km, Volvo XC 60, rv.2023 (resp. 2022/10) 40000Km, zatím “PALEC NAHORU”.
Kontrolou spotřeby/km u VW Tiguan na třech velkých ČP bylo vše podobné.
M.
Nesmysl. Ať si každý jezdí kam chce. Jezdím pravidelně k Benzine. Na kartu sleva 0,50-1 Kč na litr. Klesla spotřeba motor se chová tišeji a vyrovnaně. Na celkovém chování auta jde prostě znát. A se spotřebou jsem tak na cca cenách ONO. Nepotřebuji něco testovat. A ty reakce jak firma ušetřila statisíce, komik. Firma má ceny u jiných provozovatelů jiné. Psal to asi pumpař z Plzně 😂.
ten minirozdil mi za to riziko nestoji..uz jen cekat v te fronte je pro podivne lidi.
Já už leta jezdím jenom tam, bez jakýchkoliv problémů. Divím se, že někdo tankuje u předražených stanic, stejné, nebo horší palivo. Často i zjevně chudší lidé. Kupují tam i velmi předražené jídlo i podobné věci. Káva z automatu třeba za 45 Kč, i v Itálii ve 2,5 tis.m. na horách je levnější.